dijous, 27 de setembre del 2012


Romanço de la marxa enrere

Ja preparo les maletes
exultant de l’alegria:
per fi s’ha acabat l’exili,
tornaré a Andalusia.
De la pàtria dels avis
ja sento la veu que em crida,
una vuitantena d’anys llargs
li ha durat l’afonia.
Els señoritos del poble
diu que han guardat en batllia
la hisenda que va abandonar
en marxar-ne la família.
Crec, si no m’he descomptat,
que allà a la vega hi tenien
catorze o quinze cortijos,
setze o disset alquerías.
No en van marxar perquè sí,
que els segrestà una partida
d’industrials catalans,
de pijos catalanistes.
Ara ja podrem tornar
a la ubèrrima Almeria,
on s'esmeren preparant
per rebre’ns la romería
I l’escola tenen clar
que serà de dues línies:
castellà pels cosinets,
i català per ma filla.
A l’horitzó sols un núvol
amenaçador es congria,
una cosa em fa patir,
una cosa sols m’amoïna:
de mon pare la feblesa
quina por si descobrien
quan, endut per la luxúria,
va maridar una pubilla
que n’era de Gironella,
no maña ni de Castilla.
P'rò ara que ho veig i m’hi fixo
no hi ha dret, quina injustícia,
que siguin els extremenys
els únics que repatrien!
I jo què, nét d’andalusos,
¿perquè a tornar no m’obliguen?,
si era per'xò i per res més
que n'era independentista!

2 comentaris:

  1. Prou que t'entenc el dilema
    ja que jo en pateixo un quart:
    néta sóc d'un castellà
    això es veu a l'ADN?

    Si voleu repatriar, doncs
    tros de la meva persona
    dividiu-me en quatre parts
    i trieu la que pertoca:

    Si el cervell us encaparra
    poca cosa us endureu.
    Les cames, voldran tornar.
    I els braços fan botifarra.

    El cor, si me'l voleu prendre
    bategarà en català
    La melsa no en vol parlar.
    I cap ronyó ho vol entendre.

    Posats a triar, amb raó
    el meu fetge viatjarà
    si no li prohibiu xumar
    sine qua non...AMB PORRÓ!



    ResponElimina
  2. Una còrrua de gent d'Andalusia
    segrestà el catalanesc pirata
    amb promeses de taula, cotxe, casa
    a Lloret un piset, compte a la Caixa

    ¡Ozú, andejtán loh jornaleroh!
    - la duquessa d'Alba s'exclamava-
    ¡Se van con loijoputa catalane!
    ¡Avé quien va a doblá ahora la espalda!

    ResponElimina